Students' Testimonials





What They Said

Our students are satisfied and happy to our tutoring services. Most of them get better grades in class, got A score and enter their desired university/campus.

Indeks jadi meningkat, jadi lebih paham materi, bisa ngerjain soal HOTS, IP tentu jadi naik jauh bgt.

Bara

FTSL ITB 2019
Matematika (A), Fisika (A), Kimia (A), IP 3.92

ELC helped me to understand the concepts in calculus and physics.

Aditya

STEI ITB 2020
Matematika (A), Fisika Dasar (A), IP 4.00

Ikut les di ELC membuat saya menjadi paham berbagai konsep untuk menjawab suatu soal dan materi. Dengan mengikuti les di ELC juga membuat saya jadi tidak malas belajar dan menjadi motivasi saya untuk belajar

Farrel

FTTM ITB 2020
IP Semester 1 (3.78) | IP Semester 2 (4.00)

Qualified tutors, concept based explanations, challenging practice questions

Adryan

FMIPA ITB 2020
Matematika (A), Fisika (A), Kimia (A), IP 4.00

ELC has a lot of good tutor and material sources to help the student in learning the subject.

Safrie

FITB ITB 2019
Matematika (A), Fisika (A), Kimia (A), IP 4.00

I couldnt really pay attention in my classes because I cant study if theres too many people in the room so I really rely on ELC for my study, it turns out that I am more comfortable to study in ELC rather than in class

Aletha

SBM ITB 2022
Matematika Bisnis (A), Statistika Bisnis (A), IP Sem. 1 (3.89) | IP Sem. 2 (4.00)

Sangat membantu, apalagi menjelang ujian. Materi-materi juga dijelaskan secara konseptual sehingga mudah dipahami

Faiz

FTI ITB 2020
Fisika (A), Kimia (A), Matematika (A), IP 3.75

Belajar di ELC seru banget. Kakak kakak pengajarnya sangat berpengalaman dan super perhatian mau ngejelasin dengan sabar dan berulang kali. Cara menjelaskannya juga mudah dipahami dan banyak latihan soal yang di kasih sesuai materi kuliah dasar

Fitrah

Biologi UGM 2021

Bergabung di ELC benar-benar membantu tahun pertama aku, khususnya pelajaran dasar yang susah. Semua materi dan penguasaan konsep yang diajarkan ELC sangat baik dan relevan dengan soal ujian. Pengajarnya juga seru dan friendly

Iqbal

FTTM ITB 2018
Matematika (A), Kimia (A), Fisika (A), IP 3.94

Penjelasan dari tutor ELC mudah dipahami,sangat membantu aku dalam mempersiapkan kuis dan ujian.Tutornya juga ramah dan memberikan banyak tips dalam mengerjakan soal

Salsabila Yunaini

SBM ITB 2023
Matematika Bisnis I (A), Statistika Bisnis (A)

I feel that during the course I gained a lot of knowledge and learning strategies that benefited me. ELC uses learning methods that are easy to understand and emphasize more on concepts so that physics, chemistry, and mathematics lessons become easier. This course exceeds my expectations significantly^^.

Alysa

FITB ITB 2019
Fisika (A), Kimia (A), IP 3.78

Membantu banget karena di kelas gak bisa nanya-nanya sebebas di les

Felicia

STEI ITB 2018
Matematika (A), Fisika (A), Kimia (AB), IP 3.78

Membantu banget buat belajar persiapan UTS sama kuis.. Dan setiap les, itu materinya diulas dari dasar banget jadi ngerti

Angel

STEI ITB 2019
Matematika (A), Fisika (A) GPA 3.71

Belajar di ELC sangat menyenangkan dan membantu saya dalam mehami konsep mafiki di perkuliahan. Para tutor juga sangat berkompeten dan menguasai materi dengan sangat baik sehingga saya dapat mudah menyerap materi yang disampaikan.

Zidane

FITB ITB 2020
Kimia Dasar IIA (A), Matematika II (AB), Fisika Dasar IA (AB) IP Semester 1 (3.58) | IP Semester II (3.61)

With professional young teachers, they explained the classes in a fun way therefore i, as a student enjoy the class and understand the class as well. If i do not understand some of the things they explained, they would explain it in a simpler way so i could understand.

Amalina

A Level, Homeschooling
Computer Science (A)

ELC helps me a lot in understanding the lesson i learned in university. The tutors are really really good at explaining and teaching. Will definitely recommend ELC to help you study.

Mahardika

FITB ITB 2020
Fisika (A)

ELC sangat baik dalam membantu saya mendapatkan nilai lebih baik dan dalam memahami konsep.

Qanita

FTTM ITB 2019
Fisika (A)

ELC membantu saya mengerti konsep-konsep dasar yang kurang dipahami secara ringkas.

Nugraha

FTI ITB 2019
Fisika (A), Kimia (A) IP 3.50

It helps me to understand the lesson, especially in Chemistry and Math. I have a big problem in Chemistry, but I have pass the exam, and I think my score were not bad.

Anthony

SAPPK ITB 2019
Fisika (A), Kimia (AB)

ELC help me understand the concept to the subject and help to get good grade in exam.

Fawwaz

STEI ITB 2020
Fisika (A), Matematika (A), Kimia (A),

Les sebelum ujian itu sangat membantu saya di saat ujiannya karena materi yang diberikan masih teringat

Akmal

FITB ITB 2020
Fisika (AB)

Thankyou ELC for helping me get the best score

Dhita

FTI ITB 2020
Fisika (AB)

Bagus banget, ga rugi ikut tutoring ELC

Richi

FTTM ITB 2020
Fisika (AB)

The explanation from the tutor is easy to understand, I hardly paid attention in class so I always left behind. But since I knew the tutor will explain to me better, I never worried about not paying attention in class.

Victoria

FTI ITB 2019
Fisika (AB), Kimia (A)

Honestly, ELC has helped me to courage my understanding on mafiki subjects

Arriq

FTTM ITB 2020
Fisika (AB), Kimia (A), TTKI (A), PRD (A)

Saat belajar di ELC banyak sekali hal hal baru yang saya dapatkan selain dari dosen. Dan tutor tutor yang sangat baik

Yacob

FTTM ITB 2020
Fisika Dasar (A)

Karena ambil paket liburan, jadinya lebih siap buat belajar materi di kelas

Fauzi

FTSL ITB 2020
Fisika IA (AB), Kimia IA (AB)

I see tutoring as a time to study because I don't want 24 hours of my day goes something like: classes, tutoring, self study. By tutoring we can review or advance in the material and luckily the tutors of ELC can explain the concept of the material clearly so I did not only get like answers to homeworks but also understand the what to do and the concept of the materials.

Athifa

Teknik Industri UI 2020
Fisika Mekanika (A), Aljabar Linear (A-)

ELC sangat baik untuk menunjang kita terutama mahasiswa baru untuk bisa mengerti materi yang nantinya akan dipelajari dan juga tips dan trick saat mengerjakan tugas

Aisyia

Teknik Lingkungan UI 2020
Kalkulus (A)

I love learning with ELC because I can understand the lesson and I get a good score. Without ELC, I cant pass this semester

Cia

Teknik Elektro UI 2020
Kalkulus (A), Aljabar Linear (A), Analisis Vektor (A-), Probabilitas Statistika (A), Fisika Mekanika (A)

Sangat membantu, apalagi menjelang ujian. Materi-materi juga dijelaskan secara konseptual sehingga mudah dipahami

Anya

Teknik Industri UI 2020
Kalkulus (A), Probabilitas Statistika (A)

ELC membantu saya dalam lebih memahami materi yang kurang saya pahami di kelas dan juga tutor yang menjelaskan dengan baik

Mutiara

FITB ITB 2020
Kimia (A)

Di ELC tutornya baik baik, membantu banget buat ngerti materi, tutornya juga bisa ditanya kapan aja jadi gaperlu khawatir, selain itu juga tutornya pada sabar dan mau mengulang walaupun berkali kali

Rissa

SF ITB 2020
Kimia (A), Matematika (AB)

ELC selama ini nyobain tempat les ELC cukup bagus buat ngertiin pelajaran.

Marco

FTI ITB 2019
Kimia (AB)

ELC punya tutor yang bagus banget. Kakak tutornya ramah, baik, dan yg pasti udah ahli sama materinya. Semester 2 ini saya ingin meningkatkan pemahaman, alhamdulillah terwujud berkat bantuan tutor ELC. Nyesel kenapa gak dari semester 1 yaa.. Terima kasih banyak ^_^

Annisa Lilis

SITH-S ITB 2019
Matematika (A)

ELC make a better way to understand the concept and solving questions.

Dini

SF ITB 2019
Matematika (A), Fisika (A)

Deeper understanding of concepts had surely helped me to keep up in class and be more prepared on exams.

Asyila

FTI ITB 2019
Matematika (A), Fisika (A), Kimia (A)

ELC bantu saya agar bisa belajar fokus selain waktu kelas, kadang bantu memahami dalam mengerjakan pr juga. kakak tutornya juga asik dan bagus dalam menjelaskan materi hingga saya paham.

Anisa Nabila

FMIPA ITB 2019
Matematika (A), Fisika (AB)

I think the tutor really do a great job in teaching so that I can understand the materials.

Dira

STEI ITB 2019
Matematika (A), Fisika (AB)

It helped me to have better understanding in Mathematics and Physics. It also helped me review the material from the class before.

Zakiya

STEI ITB 2019
Matematika (A), Fisika (AB)

Helpful

Nandhya

FTTM ITB 2019
Matematika (A), Fisika (AB), Kimia (A)

The tutor give a good explanation for each material so we can learn the subject at college easily and faster

Yeremia

FTTM ITB 2019
Matematika (A), Fisika (AB), Kimia (AB)

ELC really help me to understand the concept, not only how to solve the question, so I can solve the exam well.

Benediktus

FTSL ITB 2019
Matematika (A), Kimia (A), IP 3.58

ELC membantu saya dalam memahami perkuliahan di ITB khususnya matkul mafiki. Tutornya sangat handal dalam menjawab soal sehingga ketika saya kesulitan dalam mengerjakan soal tutor ELC dapat mengatasi semua jenis soal baik soal uts ataupun tutor.

Lucyana

FTI ITB 2019
Matematika (AB), Fisika (A), Kimia (A), IP 3.63

It is actually good especially for student like me who does not fully understand the materials in class and need more guide in order to solve hard questions, also it is nice to be taught by fun tutors.

Margareta

FITB ITB 2019
Matematika (AB), Fisika (AB)

ELC membantu saya memahami dan mengejar materi yang tertinggal di kuliah sehingga saya lebih siap untuk menghadapi ujian. Tutor-tutornya sangat seru dan asik sehingga mudah mengerti materi yang diberikan.

Xavier

FTTM ITB 2020
Matematika (AB), Fisika (AB)

Gurunya pintar-pintar dan seru. Yang diajarkan sesuai dengan apa yang dipelajari, sehingga sangat membantu untuk memahami pelajaran di kelas. Sebelum ikut ELC, saya tidak percaya diri dengan kemampuan akademik saya. Setelah ikut ELC untuk 2 semester, dapat terlihat jelas peningkatan dalam akademik saya.

Ameera

FTTM ITB 2019
Matematika (AB), Fisika (AB), Kimia (A) IP 3.60

Saya kadang dikampus agak kurang fokus, sehingga ada materi yang tertinggal. Tapi dengan bantuan tutor ELC saya dapat mengejar ketertinggalan.

Nadya

SBM ITB 2022
Matematika Bisnis (A), Statistika Bisnis (A)

Bagus, bermanfaat

Dinda

SBM ITB 2023
Matematika Bisnis (AB)

I got a better understanding from the material and helped me when I want faced the exam

Wira Dharma

SBM ITB 2023
Matematika Bisnis (AB)

Dengan les di ELC saya bisa mengerjakan tutor, quiz, tugas discussion group, dan ujian dengan baik

Azman

SBM ITB 2023
Matematika Bisnis I (A)

I was able to get consistent A for my Math Course for Semester 2

Nabila

SBM ITB 2021
Matematika Bisnis II (A)

ELC provides us with top-notch tutors.

Bianca

Grade 9, Bandung Independent School
Mathematics (A)

ELC provides us with top-notch tutors.

Narendra

Grade 10, Bandung Independent School
Mathematics (A)

Good

Dara

FTI ITB 2020
Mathematika (AB)

I really enjoyed the tutoring program. The teachers are knowledgeable and committed to help me learn. They are great at explaining a topic and use fantastic resources and teaching materials to make sure I understand. I have progressed a much faster rate than I did in school in Australia and I understand what I am learning with much greater understanding. I would definitely recommend the tutoring program to others

Sienna

IGCSE, Homeschooling

Bagus, keren dalam hal mengajar dan bermanfaat

Abirackshaan

FMIPA ITB 2018

It helped me reaffirm and solve the questions that I had in class which I never got the chance to ask and some of it are superficial but hard to understand. The lecturer emphasize strong foundation over memorizement of questions so the students can tackle any variety of the questions much more nimbly.

Acyuta

FTI ITB 2020

Lebih paham materi, lebih mengerti konsep

Adiva

SITH-R ITB 2018

Saya jadi lebih gampang paham materi

Arza

FTTM ITB 2020

Great tutor.

Bella

FITB ITB 2018

Since my tutors are young so their language is easy to be understood so i understand the material more and they gave tips how to face first year in univ.

Catharina

FMIPA ITB 2018

ELC membantuku mendapat IP di atas 3,5 , latihan soal lengkap dan tutor yg sangat helpful

Chairul

FTI ITB 2020

Nilaiku naik.

Raina

SF ITB 2017

The question bank really helped me. And it's great that i can find some tutors that are expert on every subject (MAFIKI) and very helpful in tutoring

Errena

FTSL ITB 2020

ELC banyak membantu saya dalam mengerjakan soal dan mendalami materi yang terlewatkan di kelas perkuliahan, dengan tutor yang berkualitas materi TPB dapat saya mengerti

Fairuz

FITB ITB 2020

ELC helped me a lot to learn properly and prepare exam better. Very recommended.

Fathya

SITH-S ITB 2018

I really hate Physics, but I can solve all the subjects question because of ELC.

Jonathan

FITB ITB 2017

Setelah les di ELC, nilai saya terbantu terutama di fisika karena saya menjadi lebih mengerti konsep dan ada tempat untuk saya bertanya hal-hal yang saya tidak mengerti.

Karenina

FTI ITB 2017

Help me to feel better when I cant understand the lecturer at class.

Kemal

FTSL ITB 2018

ELC helps me to understand better about the subjects that are taught.

Kristian Kevin

FTI ITB 2018

Tutor nya seru.

Nadindra

SAPPK ITB 2017

Sangat membantu buat memahami kembali materi dosen yang belum ngerti.

Naja Safira

FTSL ITB 2019

ELC helps me to prepare my homework, quiz, and exam.

Natalia

FMIPA ITB 2018

Alhamdulillaah bisa meningkat dr yg semester 1 amburadul bgt nilainya karena ga ikut les apa apa jd lumayan hehe.

Prayoga

FTTM ITB 2019

Aku suka les disini soalnya tutornya jelasinnya jelas banget. udah gitu ngatur jadwalnya juga gampang, mereka paham materi apa yang dipelajari.

Raysa

SBM ITB 2023

The teacher is fast respond and helpful because we can ask questions even though it's not during the class.

Reina

STEI ITB 2020

Pada saat mendekati kuis ataupun ujian bimbel ELC membantu sekali memperkuat konsep dan mengerjakan ujian dengan lancar.

Rizal

FTSL ITB 2018

Dengan tutor di ELC saya jadi lebih mengerti materi yang diajarkan di kelas dan bisa mengerjakan tutorial dari dosen dengan bimbingan langsung. Saya juga sangat terbantu saat sebelum akan ujian karena review terlebih dahulu dengan tutor.

Salsabila

FTMD ITB 2018

Terimakasih ELC untuk bantuan memperjelas dan mengajarkan ulang materi-materi yang kita dapat dikelas maupun materi baru yang belum pernah diajarkan sebelumnya, ELC sangat membantu masa TPB saya, terlebih lagi dengan tutor yang asik dan penjelasan yang diberikan tutor sangat dapat dimengerti. Terimakasih..

Syifa

FTI ITB 2019

Bisa milih guru tutornya sendiri dan tempat yg nyaman sesuai yg kita mau. Para tutornya sangat kompeten dan sabar dalam mengajarkan materi.

Thania

FTI ITB 2018

ELC membuat saya mudah mengerti dan tutor-tutornya banyak pilihan dan enak-enak ngajarnya. Terus admin ELC nya juga sangat interaktif, aktif nanya bagaimana setelah tutor impresinya dan di evaluasi.

Thariq

FTTM ITB 2019

Saat semester satu, nilai MAFIKI saya kurang baik bahkan ada yang ujian perbaikan (dibawah C). Namun setelah mengikuti les di ELC indeks saya meningkat.

Valerie

FTI ITB 2019

Membantu di Fisika nya

Vania

FTI ITB 2017

Although I am not a genius person which can receive almost all of the material of learning. I am so excited by the learning in ELC that make me easily understand the material.

Yanuar

SITH-R ITB 2018

The tutor was fun and really can help me achieve better score.

Irfan

FTSL ITB 2018

Before I join this program, my scores were not great and did not satisfy me. But then I found out that some of the others joined this program and it improved their grades, so I decided to give it a try. Even tough I join this program not that long, I pretty much increased my grades and I am so grateful to join.The teacher helps me understand more in the lesson and makes me more focused on my obligations overall

Angie

IGCSE, Penabur International School

ELC really exceeded my expectations. Lessons with them will always result in deeper understanding and confidence in the subject. They give the confidence boost to excel in the respective subject. I am thankful to have tutors form ELC to help me achieve academic success with their intelligence, friendliness, patience and also, their drive to help their students to achieve more not only in school but also in life!.

Chandini

A level, Bina Bangsa School

I am really thankful for ELC teachers and the lesson given. I was able to understand much more in just a while because of them. I definitely grew stronger in my Chemistry and A-Maths. I am much more confident for doing IGCSE now.

Chirag

IGCSE, Bina Bangsa School

For me ELC is really a good place to have a lesson and it helps in your education. I think most of my subjects would have gotten grades lower than I expected if I wouldn't have joined ELC

Kevin

A Level, Bina Bangsa School

I started taking lesson with ELC in mid August and it really helped me to get the scores in AS level that I would not have been able to get without the help of LEC. I didn't realize how much I had learned from the lesson until I forced myself to put into practice. I am very grateful for the opportunity to have lesson in ELC, because as a result of it, I gained a lot of valuable knowledge and grew the confidence to face new challenges.

Nana

AS Level, Bina Bangsa School

I think it is great helpful and it helps a lot

Sudran

IGCSE, Stamford School Bandung

It helps me a alot when there are several question that takes up time to answer- time efficient for doing homework, so I can directly use my spare time to study for the upcoming test.

Vallerie

A level, Penabur International School

I was struggling at Maths and getting bad grades, but after having lessons with ELC, my grade improved a lot.

Jovan

SMPK 1 BPK Penabur

The teacher in ELC is nice, explains everything very detail, very well and helptul. Since I join the lesson in ELC, I improve myself in school. I got better score than before. The teacher has not let me down but motivates me so I can improve and get better score. The teacher has work very hard for me so I can succeed. The teacher makes everything that I learn much easier and clear. The teacher really put effort on teaching me. I think ELC teacher is very good to help someone in need. I have no doubt on having a tutor with ELC.

Jason

A level, Penabur International School

Bagus banget biasanya di kelas kurang pahamm sama materinya karena kan kemampuan sama temen beda ya jadi biasanya dosen cepet banget jelasinnya tapi di ELC bener-bener diajarin sampe paham banget

Sri

Teknik Industri UI 2020

Sangat terbantu dalam persiapan menghadapi ujian A level. Para guru yang tergabung dalam ELC sangat profesional, on time dan menguasai materi yang diajarkan. Terimakasih ELC atas semua supportnya.

Giselda

A level, Bina Bangsa School Kb. Jeruk

ELC helped me get better knowledge on what I'm learning

Ida

Teknik Elektro UI 2020
Aljabar Linear

The teacher's understanding of the materials is next level

Arif

Teknik Mesin ITS 2021
Matematika (B+)

At the beginning I'm a freshman who doesn't know anything about my major and got stuck in it. Then I met ELC, I felt like I found a hidden gem because previously I was very frustrated with my major but now I can understand the material and more excited to learn

Manda

Instrumentasi UNIBRAW 2021
Fisika I (B+), Pengantar Fisika Matematika (A), IP 3.72

ELC has helped me understand better the materials that I'm learning or I've learnt before. I got a pretty average marks but the tutoring helped because without tutoring I think I would've gotten a low marks.

Icha

Manajemen UNPAR 2021

Students' Transcripts

Our ultimate proud is their achievements. We are committed in helping students to be successful in their academics.